Plameňáci.

13. 11. 2016 11:37:34
Tohoto krásného vodního ptáka lze obdivovat v několika zoologických zahradách. Osobně se mi líbí ptačí svět v pražské zoo. Myslím, že tam je lze při troše představivosti vnímat, jako ptáky na svobodě.

Nejhezčí pozorování těchto ptačích krasavců je přeci jenom ve volné přírodě, tomu se žádná zoologická zahrada nemůže rovnat. My jsme si k tomu účelu vybrali, při návštěvě jižní Francie Parc Naturel Regional de Camargue. Jedná se o krásnou přírodní, přímořskou oblast plnou polodivokých bílých koní, camargueských býků a plameňáků. Tato delta řeky Rhony v Provence stojí za návštěvu.

Naše první stanoviště bylo v Saintes-Maries-de-la-Mer, kde v ulici Jacgues-Yves Cousteau je STPL (stanoviště obytných vozů) na souřadnicích 43.45401 4.43791, kde jsme se za 10,- ubytovali. V městečku je informační centrum o celé rezervaci. Doporučuje se mimo jiné výlet na lodi po řece. K večeru podnikáme výlet na kolech po silnici D38, míjíme mokřady a pozorujeme naše první plameňáky ve volné přírodě. Po čase nás z výletu vyhnala hejna komárů a tak se dáváme na ústup, zpět ke stanovišti, kde od nich máme pokoj.

Tak jako ve většině letních dnů zde, tak panuje i druhý den parno. Slunce silně svítí, a proto rádi přes den využíváme osvěžení v mořských vlnách. V podvečer se přesouváme k ptačí rezervaci na 13460 Saintes Maries de Mer. Do parku vstupujeme v 18 hodin. Vstup do parku se sice zavírá již v 19 hod., ale pokladní nám potvrdil správně zvolený čas pro návštěvu. Kupujeme lístky pro 4 člennou rodinu za 25,- eu a vně parku můžeme setrvat tak dlouho, jak budeme chtít. Pokladna s bránou se sice zavírá v sedm večer, ale výstup z parku je možný kdykoliv, není omezen časem. Plameňáci přes den ve vedru moc aktivní nejsou, a proto je lepší návštěvu naplánovat v podvečer. Procházíme podél místních jezírek a mokřad a kocháme se pohledem na elegantní růžové plameňáky. Tělo mají růžovobílé. Když zamávají křídly, tak jsou nejhezčí, protože nejvíce růžové peří mají na křídlech, která po příletu srovnají a většinu růžového peří schovají. Proto se ten samý pták může zdát chvílemi více růžový, než jindy. Záleží jak má svá křídla, která mají rozpětí 140 až 170 cm složená. Po osmé hodině se jednotlivé skupiny plameňáků začaly srocovat na hlavním jezeru a postupně odlétat s místních mokřad, kde tráví den. Plameňáci zde tráví den a krmí se živočišným a rostlinným planktonem, ale nocovat lítají jinam. Odlet plameňáků je nejlepší atrakcí parku a toto vyvrcholení dne si nenechávají ujít lovci snímků. Návštěvu jsme si užili a na noc jsme zůstali na parkovišti před parkem. Ráno než odjíždíme se již parkoviště začalo plnit novými návštěvníky. Místo je oblíbené a není divu, stojí za návštěvu.

Autor: Jaromír Tichý | neděle 13.11.2016 11:37 | karma článku: 9.36 | přečteno: 135x

28.10 den vzniku samostatného československého státu

V roce 28. 10. 1918 se stala jedna velmi významná událost. Nešlo pouze o vznik Československa po rozpadu Rakousko-Uherské monarchie, ale i o položení základů demokracie na našem území.

28.10.2016 v 12:06 | Karma článku: 13.26 | Přečteno: 173 | Diskuse

Jaromír Tichý

Za poctivé peníze poctivé zboží, platí to tak vždy?

Máte taky pocit, že ne vždy dostanete za své peníze odpovídající zboží? Tento článek uvádí moje konkrétní zkušenosti proč si to nemyslím.

8.10.2016 v 11:17 | Karma článku: 20.34 | Přečteno: 753 | Diskuse

North Berwick

Východně od Edinburghu na pobřeží je Scottish Seabird Centre. Je to místo, které je škoda při toulání po Skotsku minout.

12.6.2016 v 15:25 | Karma článku: 8.19 | Přečteno: 141 | Diskuse

Roman Enders

Od moře k moři přes jedno pohoří (3.)

Dost bylo rušných ulic Barcelony. Za šera se vracíme do kempu, užít ještě večer a ráno moře. Dopoledne vyrážíme rovnou na sever k Andoře. Cestou před námi vyroste bájná hora Montserrat. A to by bylo, abychom jí jenom objeli....

24.11.2017 v 18:41 | Karma článku: 8.88 | Přečteno: 90 | Diskuse

Jan Tomášek

Zubačka Tanvald – Kořenov

Na sklonku 20. století, když jsem získal stabilní připojení k internetu, byla jedna z mých prvních aktivit virtuální projíždění různých železnic, především těch ozubnicových.

24.11.2017 v 18:15 | Karma článku: 7.36 | Přečteno: 192 | Diskuse

Marek Síbrt

Krušné hory: tak krásné, až vás rozbolí duše

Když navštívíte Krušné hory, vtáhnou vás do sebe a nikdy nepustí, i když budete stovky kilometrů daleko. V duši vám zůstane krása mystické krajiny, pocit, že se tady stalo něco, čehož důsledky jsme nedokázali zvládnout...a bolest.

24.11.2017 v 8:32 | Karma článku: 14.91 | Přečteno: 298 | Diskuse

Baskicko – 8. Díl: Co navštívit na cestě do Baskicka - Francie

Francie je turisty nejnavštěvovanější zemí světa. Většina turistů ale míjí pozoruhodné lokality, které nejsou poznamenány masovou turistikou. Na následujících řádcích letmo popíši některé z těch, které jsem měl možnost navštívit.

24.11.2017 v 8:20 | Karma článku: 9.00 | Přečteno: 97 | Diskuse

Stisk Studentský deník

V Gruzii je slušností dát si s lidmi alespoň tři panáky, říká Ladislav Zibura

Nejen o tom, jak se nenechat opít v Arménii a Gruzii, se na přednášce ve vyprodané brněnské Scale rozpovídal cestovatel a spisovatel Ladislav Zibura.

23.11.2017 v 23:28 | Karma článku: 8.83 | Přečteno: 272 | Diskuse

Rád cestuji a dívám se kolem sebe. Když mám něco na srdci, rád to řeknu a rád si poslechnu jiný názor.